פרטים עלי

בת שלמה, מועצה אזורית חוף הכרמל, Israel
טלפון : 050-5537230 טלפקס: 04-6390809 שעות פתיחה: ראשון-שבת 08:00-20:00 כתובת: מושבה בת שלמה הישנה, בית רביעי מימין, מתמחים בייצור גבינות איכותיות ויחודיות מחלב עיזים כבשים ובקר, שימור הערך ההיסטורי של מושבת בת שלמה, מוזיאון בת שלמה - חוף הכרמל.

יום שני, 23 במאי 2011

כנאפה


שלום לכם. זה שוב זיו שוורצמן והשבוע אספר לכם דווקא על אחד הקינוחים שאנו מייצרים – הכנאפה, המוכרת מבתי המאפה הערביים.  בטעות חושבים כי מקורה של הכנאפה (ערבית: كنافة) מלבנון. במציאות הגיעה הכנפה לאזורנו מחצי האי ערב. הכנאפה הינו מעדן מיוחד לחובבי המתוקים ולמי שמחפש קינוח איכותי. הוא מוכן משתי שכבות של אטריות, שביניהן שכבה של גבינת עזים. כך זה לפחות צריך להיות. לכנאפה מוסיפים מי דבש כדי לתרום למתיקותו.


יש כנאפה ויש כנאפה. מכיוון שמחירן של גבינות העזים גבוה וגם הדבש אינו מוצר זול, הרי שחשוב להקפיד היכן אוכלים את הכנאפה. על מנת להוזיל עלויות, לרוב על חשבון הצרכן, רבות מחנויות המאפים הערבים משתמשים בגבינות בוקר שמחירן כרבע עד שליש ממחיר גבינות העזים ובמקום מי דבש, מוסיפים לכנאפה סירופ סוכר. כמובן שיש לכך השלכות על טעם הכנאפה וכמובן על התרומה לבריאותו של הצרכן. מכיוון שישנם אנשים האלרגים ללקטוז, אכילת גבינת הבקר עלולה להוות עבורם סיכון, בעוד גבינת העזים בריאה, טעימה ודלת לקטוז. יתר על כן, סירופ הסוכר שבו משתמשים עשוי מסוכר לבן שאין בו כל ערך מועיל והגרוע מכל – כדי ליצור לכנאפה מראה מגרה, מוסיפים לו צבע מאכל כתום בשכבה העליונה, אולם צבע זה, שאינו טבעי אלא עשוי מכימיקלים, אינו בריא בעליל ואף מסרטן.
אצלנו במשק שוורצמן איננו מתפשרים על איכות הגבינות ושאר החומרים. הגבינה לכנאפה זו גבינת העזים שאנו מייצרים, הסירופ מדבש ומים מינרלים והפיסטוקים נקלים ונטחנים אצלנו. יש להקפיד שהכנאפה תהיה טרייה. כמו בכל מזון מן החי, במוצרי חלב אסור לשחק. אצלנו בעיית הטריות אינה קיימת. לרוב עד אחר הצהריים כמעט ולא נותר דבר מהכנאפה.

אז בואו אלינו, למושבה הוותיקה בבת שלמה. קל למצוא אותנו. שוורצמן יש רק אחד. לאחר שתאכלו את הגבינות ואת סלט הגרגיר המאוד בריא, תוכלו לקנח בכנאפה אמיתית, בריאה וטעימה, המצטרפת לכלל מוצרינו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה