פרטים עלי

בת שלמה, מועצה אזורית חוף הכרמל, Israel
טלפון : 050-5537230 טלפקס: 04-6390809 שעות פתיחה: ראשון-שבת 08:00-20:00 כתובת: מושבה בת שלמה הישנה, בית רביעי מימין, מתמחים בייצור גבינות איכותיות ויחודיות מחלב עיזים כבשים ובקר, שימור הערך ההיסטורי של מושבת בת שלמה, מוזיאון בת שלמה - חוף הכרמל.

יום שלישי, 14 בדצמבר 2010

ברוכים הבאים לאתר מחלבת שוורצמן


לפני כ-120 שנה הגיע זליג שוורצמן למושבה החדשה בת שלמה והקים בה את משפחתו. כעבור 20 שנה הקימה משפחתו את מחלבת שוורצמן המפורסמת. מאז לא פסקו מלייצר, באהבה רבה ובמסירות, גבינות עיזים וגבינות בקר משובחות. סודות ייצור והכנת גבינות הבוטיק המשובחות, נשמרים על ידי בני המשפחה מזה ארבעה דורות.
בחצר המשפחתית ניתן לספוג מורשת ואורח חיים שכמעט עברו מן העולם לצד חוויה קולינרית בלתי נשכחת.
אתם מוזמנים לבוא לביקור עם טעם של פעם, לחוות את נופי המקום מטובלים בניחוחות העבר, לצד טעמים איכותיים של עשייה אמיתית.

מטעמי המקום מגוונים, אתם מוזמנים ליהנות כאן משפע הגבינות המשובחות, הרכות, הקשות, המומלחות והבשלות הנעשות מחלב הצאן ומהרפת הפרטית של משפחת שוורצמן. הזיתים המשובחים, פרי מטעי בת שלמה גודלו ונמסקו בהשגחה, בחלקת המשק הנמצאת לרגלי הר חורשן, הזיתים ידועים בטעמם הנפלא והמיוחד ומהם גם מיוצר שמן הזית הטהור. הדבש הטבעי בצבעו הענברי נאסף מכוורות הדבורים העמלות בחריצות ואוספות צוף מפרחי נחל דליה והאזור. הפיתות היישר מהטבון, מתובלות בצמחים ובתבלינים טבעיים, כל זאת ועוד נעשה בייצור עצמי, לא תעשייתי ולא המוני, דבר הניכר בין ביס לנגיסה ומחזיר את הטועם אל מחוזות וניחוחות העבר.

מבנה האבן העתיק העומד בחצר מזה 120 שנה מעניק למבקרים חוויה יוצאת דופן של נגיעה בזמן אחר. המבנה המשמש כמוזיאון בנוסף להיותו מסעדה, חושף בפני מבקריו מייצגים וחפצים שונים, כלים, תמונות ומסמכים המתעדים ומתארים את חיי המשק בעבר ואת הימים של הקמת המושבה. במקום מוצגות מכונות שונות וציוד חקלאי אשר נהוג היה להשתמש בו בימים המוקדמים של המחלבה. אוצרות העבר מעידים על תולדות המקום.

טעם ההיסטוריה משתלב בניחוחות התוצרת העכשווית. כאן ניתן לטעום את הזמן שעמד מלכת: בכניסה מוגשים למבקרים זיתים ירוקים ושחורים. אפשר לטעום ולהתמכר. מאחורי הדלפק זיו שוורצמן בוצע חריצי גבינה ומגיש אותם באהבה ובגאווה רבה. שווה להגיע רק כדי לטעום, תענוג גדול.

סוד הקסם בטעמן הייחודי של הגבינות ושאר התוצרת של מחלבת ומשק שוורצמן טמון באוטנטיות שהשתמרה מאז הקמת המחלבה ונשמרת באדיקות עד לימים אלו. זיו, המהווה דור שלישי ובנותיו דור רביעי במחלבה מסרבים לעבור לשיטות מודרניות. הם נאחזים בכל כוחם בשימור מסורת גידול הבקר והצאן, החליבה וייצור הגבינות, בדיוק כפי שנעשו על ידי סבא זליג והאבא שמעון. וכמשתמע מכך, אכן, כל פרה מקבלת פה ליטוף, כל עז טפיחה אוהבת על צווארה וכל כבשה יחס אישי,  מוצרי המחלבה מעובדים במסירות אין קץ ובאהבה רבה ובשיטות החליבה הידנית.
"...וכאיכות החליבה- כן איכות הגבינה! "

קראתם? התרשמתם? אתם מוזמנים לבוא לביקור  ולשלבו עם ארוחה מלאה במסעדת הגבינות הממוקמת בחצר המשק, להנות משפע של טעמים, סוגי גבינות, ממולאים, ממרחים מיוחדים ולסיים בקפה וקינוחים מתוקים.
לרשות המבקרים עומדת חנות המציעה ממיטב תוצרת המשק, כי יש טעמים שכדאי לקחת הביתה .

סיפורה של המחלבה הוא חלק מסיפורה של בת שלמה. על תולדות השתיים ניתן להמשיך ולקרא  בספרו של אלי יזרעאלי  " אגדת שוורצמן מבת שלמה " .



קישורים : 
FACEBOOK

המסעדה, החצר ודלפק המכירה פתוחים למבקרים בכל ימות השבוע בין השעות 08:00-20:00


טלפקס: 04-6390809 נייד: 050-5537230
כתובתנו :
מושבת בת שלמה הישנה משק שוורצמן, הבית הרביעי מימין (מול בית הכנסת).

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה